Wikia

Felicity Megan Smoak is lid van Team Arrow, voormalig CEO en voormalig vice-president van Palmer Technologies, voormalig persoonlijke assistent van Oliver Queen en een voormalig klantenservice medewerker bij Tech Village.

Nadat Oliver door zijn moeder is neergeschoten, klimt hij in haar auto, waardoor hij zijn identiteit aan haar bekend maakt, en vraagt haar om hem naar de Arrowcave te rijden in plaats van een ziekenhuis. Nadat zij en John Diggle zijn leven redden, gaat zij ermee akkoord om zijn team te versterken maar alleen totdat Walter gevonden is. Als Walter wordt gevonden en gered in The Undertaking besluit Felicity bij het team te blijven.

Biografie Edit

Felicity Smoak ontmoette voor het eerst Oliver Queen toen hij wilde dat zij de laptop van Warren Patel kraakte.[1] Kort daarop werd ze door de CEO, Walter Steele, benaderd de exacte achtergrond na te gaan van een transactie die Moira Queen met het bedrijf heeft gedaan. Daarmee kwam ze op het spoor van Tempest en ging dan ook met haar resultaten naar de CEO.[2] Nadat Walter terugkeerde was zij de enige die hij vertrouwde met zijn onderzoek.[3] Na diens verdwijning besloot ze contact met Oliver op te nemen over de zaken die ze voor Walter uitzocht en hem onderdeel te maken van haar zorgen.[4]

Team Arrow Edit

Ze stond hen voor het eerst bij in de zaak met The Dodger waarbij ze zelf een bomhalsband om kreeg, maar hiervan werd ze bevrijd door Oliver.[5] Uiteindelijk kregen ze de laptop van Harold Backman in handen en toen Felicity deze kraakte hadden ze informatie in handen die hen leidde tot de gevangenis van Walter Steele die Oliver vervolgens wist te bevrijden.[6] Vervolgens was ze betrokken bij het hacken van het Markov-apparaat en wist zo een deel van The Undertaking te stoppen.[7] Oliver verdween vervolgens, maar Felicity en John wisten hem op te sporen Lian Yu en te bewegen terug te keren naar Star City en weer aan de slag te gaan als The Hood.[8]

Bronnen en referenties Edit