Wikia

Floyd Lawton, ook bekend als Deadshot, is een dodelijke huurmoordenaar.

Biografie Edit

Floyd Lawton werd ingehuurd door Warren Patel om diens concurrentie voor het kopen van Unidac Industries te doden. Tijdens de moord op James Holder kwam hij in aanraking met The Hood. Bij de mislukte moordpoging op Walter Steele kwam The Hood achter hem aan en wist hij een pijl in het oog van Lawton te krijgen. Toch wist Lawton op het einde nog John Diggle te verwonden.[1]

Hij raakte aan lager wal, maar werd het vak terug ingedreven door de Chinese Triade. Van Chien Na Wei kreeg hij een oogtelescoop zodat hij zijn werk weer kon hervatten. Hij werkte met hen samen om Malcolm Merlyn te vermoorden en hij wist hem volop met twee kogels te raken.[2] Hij kwam vervolgens op de radar van A.R.G.U.S. die een val voor hem opzette, maar Lawton zag de val aankomen en wist te ontkomen.[3]

Na enige tijd kwam hij in Moskou, maar belandde daar in de goelag Koshmar. Daar werd hij opgezocht door Lyla Michaels, maar ook zij werd daar gevangen genomen. Toen John Diggle haar kwam bevrijden ging hij met hen mee.[4]

Trivia Edit

  • Floyd Lawton tatoeëert elke naam van zijn gedode doelwitten op zijn lichaam.[1]

Bronnen en referenties Edit