Wikia

John Andrew "Dig" Diggle (1977) was in eerste instantie de bodyguard van Oliver Queen en werd later het eerste lid van Team Arrow.

Biografie Edit

John Diggle diende enige jaren als soldaat in Afghanistan en na zijn terugkeer ging hij werken als privébewaker. Hij werd door Moira Queen ingehuurd na de mislukte ontvoering van haar zoon Oliver. Ondanks de goede bewaking van John wist Oliver diverse malen aan hem te ontsnappen.[1] Desondanks wist hij een aanslag van de Chinese Triade op het leven van Laurel Lance en Oliver Queen te verijdelen.[2]

Na de aanslagpoging van Deadshot op Walter Steele ging hij achter Oliver aan die het op ging nemen tegen Deadshot. John Diggle kwam echter in de vuurlinie terecht en werd geraakt door een schot van de sluipschutter.[3] Hij werd gered door The Hood en maakte zijn identiteit bekend. Hij deed Diggle een aanbod om zijn team te komen versterken, maar deze bedankte. Later kwam hij terug op zijn beslissing en ging hij toch akkoord.[4]

Team Arrow Edit

Toen Oliver Queen was opgepakt vanwege dat men hem verdacht van The Hood te zijn kreeg John van Oliver de opdracht om de wapendealer Leo Mueller. Hij voerde de opdracht uit waardoor Oliver van alle blaam werd gezuiverd.[5] Door zijn invloed besloot hij ook om de lokale criminaliteit te gaan bestrijden in de stad.[6] Als Oliver het heeft voorzien op John's voormalige commandant Ted Gaynor krijgen de twee ruzie en gaat hij werken voor de Blackhawk Squad Protection Group. Hij werd echter door Gaynor onder druk gezet om mee te helpen aan een overval en besloot mee te helpen toen ze zijn schoonzus bedreigde. Hij zag daarop zijn fout in en maakte het weer goed met Oliver.[7]

Nadat hij het nieuws hoorde van Oliver over Walter Steele stelt hij voor om diens moeder in de gaten te houden. Oliver luistert niet naar Diggle en hij gaat dan zelf op onderzoek uit. Als hij dan bewijs heeft besluit Oliver wel naar John te luisteren.[8] Die keert echter zwaar gewond terug en gezamenlijk met Felicity Smoak verpleegt hij hem tot hij weer bij bewustzijn is.[9] Kort daarop vroeg hij zijn schoonzus Carly mee op date.[10]

Terwijl Oliver met zijn eigen jacht bezig is houdt John Diggle zich bezig met de jacht op Floyd Lawton, die de moordenaar van zijn broer is.[11] Oliver besluit hem daarop te helpen en met behulp van A.R.G.U.S. zetten ze een val voor Deadshot op. Doordat Oliver uiteindelijk niet kwam opdagen wist Lawton te ontsnappen.[12] Hij verkleedde zich wel vervolgens als The Hood en ontvoerde Oliver en zijn moeder om achter de informatie over The Undertaking te komen, waar ze in slaagden.[13] Hij stond Oliver ook terzijde in het uitschakelen van Malcolm Merlyn, maar hierbij raakte hij gewond.[14]

Capaciteiten Edit

  • Medische training tijdens zijn verblijf als soldaat in Afghanistan kreeg John een medische basistraining.[9]

Bronnen en referenties Edit

Around Wikia's network

Random Wiki