Wikia

Laurel Lance (1985) is de dochter van Quentin Lance en Dinah Lance. Ze is de oudere zus van Sara Lance. Ze werkte eerst als advocaat en later als openbaar aanklager in Star City. Na de dood van haar zus Sara nam ze haar plek in als de Black Canary.

Biografie Edit

Vroege jaren Edit

Na het ongeluk van The Queen's Gambit en de dood van zus hierbij ging Laurel rechten studeren. Na het succesvol afronden van haar studie kwam ze als advocaat te werken bij het City Necessary Resources Initiative. In de laatste maanden voor de terugkeer van Oliver Queen in Star City ontwikkelde ze een romance met Tommy Merlyn.[1]

Actief bij CNRI Edit

Toen ze aan de zaak tegen Martin Somers bezig was werd ze in haar appartement aangevallen door de Chinese Triade. Door tussenkomst van John Diggle werd de aanslag op haar leven verkomen.[2] Ze werd vervolgens door The Hood benaderd om zich bezig te houden met de zaak van Peter Declan. Tijdens een bezoek van haar aan hem in Iron Heights Prison brak er een gevangenisopstand uit en werd ze gered door The Hood.[3] Bij het proces tegen Oliver Queen dat vervolgens volgde verdedigde Laurel hem, ondanks haar aanvankelijke twijfels.[4] Ze begon vervolgens ook serieus te daten met Tommy Merlyn.[5]

Om haar vriendin Joanna te helpen neemt ze met een speciale telefoon, eigenlijk het eigendom van haar vader, weer contact op met The Hood die besluit hen te helpen.[6] Nadat Thea Queen werd veroordeeld met een taakstraf werd ze aan Laurel bij het CNRI toevertrouwd als stagiair.[7] Ondertussen gebruikte haar vader haar om The Hood te pakken te krijgen, maar toen dit faalde kwam de relatie tussen vader en dochter op scherp te staan. Kort daarna werd ze ontvoerd door Cyrus Vanch, maar werd ze gered door The Hood en haar vader.[8]

Na jarenlang afwezigheid neemt haar moeder weer contact met Laurel op omdat ze aanwijzingen heeft dat Sara nog leeft. Ze brengt haar ouders bij een ontbijt bij elkaar wat echter niet goed gaat. Toch weet ze haar vader zo ver te krijgen dat ze toch naar zijn ex gaat luisteren.[9] Ze stortte zichzelf vervolgens ook in het onderzoek en kwam erachter dat de vrouw op de foto niet haar zus was.[10] Toch maakte Tommy het met Laurel uit en toen ze hem ernaar vroeg bekende hij dat Laurel bij Oliver hoorde.[11] Tijdens The Undertaking was ze nog aan het werk bij de CNRI en toen alles begon in te storten werd ze bevrijd door Tommy Merlyn maar die raakte hier zelf bekneld bij en overleed niet veel later.[12]

Bronnen en referenties Edit

Around Wikia's network

Random Wiki