Wikia

Dark Archer

Malcolm Merlyn als de Dark Archer

Malcolm Merlyn, alias Dark Archer (Duistere boogschutter), is de vader van Tommy Merlyn en Thea Queen. Hij was de CEO van Merlyn Global Group en was Ra'as al Ghul van de League of Assassins

Biografie Edit

Zijn vrouw Rebecca werd in de Glades vermoord en kort daarop vertrok Malcolm voor een aantal jaar uit Star City. Tijdens zijn reis kwam hij uiteindelijk terecht in Nanda Parbat waar hij zijn ideeën kreeg voor The Undertaking.[1]

Tempest en de Undertaking Edit

Na zijn terugkomst richtte hij de organisatie Tempest op om de problemen in de Glades aan te pakken. Nadat hij zijn plannen omtrent The Undertaking had gepresenteerd krabbelde Robert Queen terug. Met de hulp van Frank Chen kon een bom aan boord worden geplaatst van The Queen's Gambit en wist hij zo Robert Queen te doden.[2]

Om zijn tot dan toe onbekende belangen te beschermen stuurde hij een moordenaar achter Oliver Queen om diens potentiële gevaar uit te schakelen. Hij werd wegens deze zet onder druk gezet door Moira Queen en geadviseerd uit haar familiezaken te blijven.[3] Met diens medeweten laat hij vervolgens Walter Steele ontvoeren omdat die te veel te weten kwam over Tempest.[4]

Ondertussen maakte hij jacht als de Dark Archer op de levende slachtoffers van The Hood. Ook gaat hij persoonlijk met hem het gevecht aan, maar ondanks dat Malcolm hem weet te verwonden weet hij toch te ontkomen.[4] Hij ontving de Humanitarian Award bij het Starling City Appreciation Gala, maar die gelegenheid werd tevens aangegrepen om hem te vermoorden. In zijn penthouse wordt hij geraakt door de kogels van Deadshot, maar door middel van de medische behandeling van The Hood wist hij het te overleven.[1]

Ondanks dat The Hood Walter Steele had weten te bevrijden was hij nagenoeg instaat om The Undertaking te laten plaatsvinden.[2] Hij wist het Markov-apparaat in bezit te krijgen, maar werd op de avond voor de grote gebeurtenis in zijn kantoor aangevallen door The Hood. Malcolm ging het gevecht aan, wist deze te winnen en The Hood te ontmaskeren.[5] Hij zette Oliver vast en openbaarde zijn identiteit als de Dark Archer aan hem en vertelde hem dat hij zijn plan zou doorzetten. Oliver wist te ontsnappen en Merlyns plan slaagde vervolgens gedeeltelijk doordat een van de Markov-apparaten was gehacked. Oliver ging tijdens The Undertaking met hem het gevecht aan en in het gevecht wist Oliver Malcolm te doden.[6]

Uitrusting Edit

  • Titanium pijlen, deze worden door Malcolm aangeschaft bij Sagittarius en gebruikt hij om zijn tegenstanders mee te doden.[4]

Bronnen en referenties Edit

Around Wikia's network

Random Wiki