Wikia

Queen Consolidated was een bedrijf in Star City dat werd gerund door de Familie Queen.

Geschiedenis Edit

Het werd geleid door Robert Queen tot aan zijn dood in 2007, waarna het werd overgenomen door Walter Steele.[1] Nadat Malcolm Merlyn Walter ontvoerde, werd Moira Queen waarnemend CEO.[2] Walter trad terug als CEO nadat hij was gered door The Hood.

Door het aandeel van de Applied Science afdeling aan The Undertaking kelderde het marktaandeel van het bedrijf waarop het bedrijf Stellmoor International trachtte Queen over te nemen. Door de hulp van Walter Steele was Oliver Queen instaat een overname te voorkomen.[3]

In het najaar van 2014 probeerde Oliver het bedrijf terug te krijgen maar besloot de Raad van Bestuur om Ray Palmer te benoemen als CEO. Als onderdeel van zijn nieuwe visie liet Ray het bedrijf hernoemen naar Palmer Technologies.

Toekomst Edit

Hoewel in de huidige tijd Queen Consolidated niet meer bestaat als een entiteit zijn er aanwijzingen dat een soortgelijk bedrijf opnieuw kan ontstaan. Een krant van de toekomst in handen van Harrison Wells kondigt een fusie aan met Wayne Tech van een Queen Inc., wat een vergelijkbare titel is als Queen Industrial Inc., wat een dochterbedrijf was van Queen Consolidated tijdens haar bestaan. Het is onbekend of de sub-divisie blijft bestaan onder de nieuwe naam van Palmer of dat deze teruggaat naar de familie Queen.

Medewerkers Edit

Voormalig: Edit

Aandeelhouders: Edit

Bronnen en referenties Edit