Wikia

Roy William Harper (geboren: 1991) is een straatjongen uit de Glades die door zijn relatie met Thea Queen in aanraking kwam met Oliver Queen. Nadat hij geïnjecteerd werd met de Mirakuru, werd hij lid van Team Arrow.

Biografie Edit

Jeugd Edit

Roy Harper groeide op in de Glades en kwam daar in aanraking met de criminaliteit. Hij werd verschillende malen opgepakt voor straatroof, overvallen en inbreken. In 2013 stal hij de tas van Thea Queen die hem opspoorde zodat hij door de politie kon worden opgepakt. Hij werd echter weer vrijgelaten nadat hij een zielig verhaal over zijn familie had verteld wat geloofd werd. Thea zocht hem later thuis nog op om haar tas terug te eisen.[1]

Ze biedt hem vervolgens ook nog een baan aan bij Verdant, maar Roy had geen zin om het knechtje van rijke lui te zijn. Toen ze hem daarom opzocht thuis werd ze vervolgens lastig gevallen door een paar vervelende lui. Roy greep in en wist hen beide uit te schakelen. Alleen liep hij daarbij een snijwond op. Daarop gingen ze naar het ziekenhuis. Om hem af te leiden van de spuit kuste Thea hem.[2]

Vervolgens is Roy van plan om nog een roofoverval te plegen, maar op weg daar naar toe wordt hij op straat aangevallen en ontvoerd door The Savior. Deze stelt hem via een livestream terecht en Roy geeft zijn misdaden toe en vraagt om de dood. The Hood wist The Savior tijdig te doden voordat hij Roy kon vermoorden.[3]

Zoektocht naar The Hood Edit

Vervolgens had hij het idee dat hij The Hood zijn leven schuldig was en besloot daarop actief opzoek te gaan naar The Hood.[4] Toen hij Oliver Queen ontmoette bij Merlyn Global Group raadde deze hem af om in contact te treden met The Hood omdat hij deze zeer gevaarlijk achtte.[5] Tijdens The Undertaking werd hij door Thea gered toen hij onder schot stond. Vervolgens ging hij helpen bij een bus die vast zat.[6]

Capaciteiten Edit

  • Freerunning: Door middel van gebruik te maken van de omgeving kan Roy Haper zich snel en gemakkelijk door de straten en daken verplaatsen.

Bronnen en referenties Edit

Around Wikia's network

Random Wiki