Wikia

Roy William Harper (geboren: 1991) is een straatjongen uit de Glades die door zijn relatie met Thea Queen in aanraking kwam met Oliver Queen. Nadat hij geïnjecteerd werd met de Mirakuru, werd hij lid van Team Arrow.

Biografie Edit

Jeugd Edit

Roy Harper groeide op in de Glades en kwam daar in aanraking met de criminaliteit. Hij werd verschillende malen opgepakt voor straatroof, overvallen en inbreken. In 2013 stal hij de tas van Thea Queen die hem opspoorde zodat hij door de politie kon worden opgepakt. Hij werd echter weer vrijgelaten nadat hij een zielig verhaal over zijn familie had verteld wat geloofd werd. Thea zocht hem later thuis nog op om haar tas terug te eisen.[1]

Ze biedt hem vervolgens ook nog een baan aan bij Verdant, maar Roy had geen zin om het knechtje van rijke lui te zijn. Toen ze hem daarom opzocht thuis werd ze vervolgens lastig gevallen door een paar vervelende lui. Roy greep in en wist hen beide uit te schakelen. Alleen liep hij daarbij een snijwond op. Daarop gingen ze naar het ziekenhuis. Om hem af te leiden van de spuit kuste Thea hem.[2]

Vervolgens is Roy van plan om nog een roofoverval te plegen, maar op weg daar naar toe wordt hij op straat aangevallen en ontvoerd door The Savior. Deze stelt hem via een livestream terecht en Roy geeft zijn misdaden toe en vraagt om de dood. The Hood wist The Savior tijdig te doden voordat hij Roy kon vermoorden.[3]

Zoektocht naar The Hood Edit

Thea en Roy

Thea en Roy

Vervolgens had hij het idee dat hij The Hood zijn leven schuldig was en besloot daarop actief opzoek te gaan naar The Hood.[4] Toen hij Oliver Queen ontmoette bij Merlyn Global Group raadde deze hem af om in contact te treden met The Hood omdat hij deze zeer gevaarlijk achtte.[5] Tijdens The Undertaking werd hij door Thea gered toen hij onder schot stond. Vervolgens ging hij helpen bij een bus die vast zat.[6] Na The Undertaking ging hij weer bij Verdant werken onder Thea. Toen The Hoods haar wilde kidnappen ging hij het gevecht met hen aan, maar moest hij toch zijn gevecht staken door de kidnapping.[7]

Nadat hij overval van de Chinese Triade tegenhield zocht de Hood hem enige dagen later op en werd Roy Harper door hem gerekruteerd om als zijn ogen en oren te dienen in de Glades.[8] Zo kwam hij in aanraking met Sin en vervolgens ook met The Canary.[9] Kort daarop maakt Thea het met hem uit, maar na bemiddeling van Moira Queen maken de twee het weer goed met elkaar.[10]

Roy deed op verzoek van Sin samen met Thea onderzoek naar de whereabouts van Maxwell Stanton en kwam hij er achter wat de rol van de Church of Blood was in diens dood. Hij besloot daarop de Hood hierover te berichten, maar deze was doof hiervoor en schoot Roy door het been toen hij besloot om zelf actie te gaan ondernemen.[11] In een poging de waarheid achter Max te achterhalen stuit hij onbedoeld op de Church of Blood die hem knock-out slaan en vervolgens injecteren met het mirakuru. Het lab waarin hij vastzat werd door Arrow vernietigd en werd hij door de burgerwacht in veiligheid gebracht.[12]

Capaciteiten Edit

  • Freerunning: Door middel van gebruik te maken van de omgeving kan Roy Haper zich snel en gemakkelijk door de straten en daken verplaatsen.

Bronnen en referenties Edit