Wikia

Sara Lance (25 december 1987) is een voormalig lid van de League of Assassins en Team Arrow. Ze maakt momenteel deel uit van het Team van Rip Hunter. Ze staat ook wel bekend onder de naam White Canary, ze is de dochter van Quentin en Dinah Lance en de jongere zus van Laurel Lance.

Biografie Edit

Vroege leven Edit

Sara Lance had een korte relatie met Oliver Queen en ging met hem mee op reis met The Queen's Gambit. Tijdens een storm leed het schip schipbreuk en kwam ze om het leven. Haar lichaam werd niet gevonden en men begroef een lege kist op de begraafplaats van Star City.[1] In werkelijkheid had ze de ramp overleefd en kwam de als schipbreukeling aan op de Amazo waar Anthony Ivo zich over haar ontfermde.[2] Ze werd daar gedwongen voor hem te werken en hielp hem met Oliver voor zijn karretje te spannen.[3]

Bij de onderzeeër wist Anthony Ivo hen te vinden en nam hij hen gevangen. Hij stelde Oliver vervolgen voor de keus wie hij zou executeren: Shado of Sara. Toen Oliver ervoor sprong schoot Ivo Shado dood.[4] Ze was vervolgens betrokken bij de aanval op de Almazo samen met Oliver en Slade en wist samen met de andere gevangenen te ontsnappen van het schip, terwijl Oliver door Slade was gevangen genomen.[5]

Tijdens haar omzwervingen werd ze lid bij de League of Assassins.[2] Ze werd door Nyssa al Ghul gevonden en meegenomen naar Nanda Parbat. Tijdens de jaren van haar verblijf aldaar ontwikkelde ze een innige band met Nyssa.[6]

Terugkeer Edit

In 2013 keerde Sara Lance terug naar Star City waar ze zich als burgerwacht liet gelden. Hierbij assisteerde ze enkele keren Oliver Queen zonder dat hij wist wie ze was.[7] Uiteindelijk ontmaskerde Oliver haar en hierbij verklaarde Sara dat ze was teruggekeerd naar Star City omdat ze wist dat hij daar als burgerwacht opereerde. Wel gaf ze te kennen dat ze haar terugkeer niet openbaar wilde hebben bij haar familie.[8] Toen de League of Assassins achter haar aanzat besloot ze toch zichzelf kenbaar te maken aan haar vader. Toen ze vervolgens door de League werd aangevallen wist hij hen uit te schakelen met behulp van Oliver.[2]

Ze keerde voor een tweede keer naar Star City terug toen haar zus Laurel haar nodig had. Sara werd hierbij echter opgespoord door Nyssa al Ghul. In een poging om haar mee terug te krijgen naar Nanda Parbat ontvoerde Nyssa Dinah Lance. Met behulp van Oliver wist ze haar te bevrijden en kwam heel haar familie er achter dat Sara nog in leven was.[6]

Canary en Laurel

Sara als de Canary met haar zus

Als Laurel wordt gegijzeld door Helena Bertinelli is Sara vastbesloten om haar te helpen en gaat ze tegen de orders van Oliver in. Ze weet haar zus te helpen, maar ze werden gevonden door de Huntress waarop ze het gevecht aan gingen. Sara verloor het eerste gevecht, maar bij de ruiling tussen haar zus en Frank Bertinelli ging ze opnieuw het gevecht aan. Dit keer wist ze te winnen, maar Oliver was nog net instaat haar tegen te houden voordat ze Helena zou vermoorden.[9]

Bronnen en referenties Edit