Wikia

Slade Wilson (ca. 1968), bijgenaamd Deathstroke door A.R.G.U.S., is een voormalig lid van de ASIS. Voor de dood van Shado was hij erg close met haar. Na haar dood gaf hij, mede door de Mirakuru, de schuld daarvan aan Oliver Queen en werd hij één van diens grootste tegenstanders.

Biografie Edit

Tijd op Lian Yu Edit

Slade Wilson werd samen met zijn collega Billy Wintergreen naar Lian Yu gestuurd om Yao Fei op te pikken, alleen verraadde Wintergreen hem door over te lopen naar Edward Fyers.[1]

Zes maanden later liep hij in zijn neergestorte vliegtuig Oliver Queen tegen het lijf die gestuurd was door Yao Fei. Samen bedachten ze een plan om van het eiland af te komen en begon hij hem te trainen.[2] Ze wisten het vliegveld te veroveren, maar toen Oliver besloot om Yao Fei te halen ging Wilson hem uiteindelijk achterna. In het kamp van Fyers raakte hij in gevecht met Wintergreen en wist hem te doden.[1] Hij werd later weer door Fyers gevangen genomen samen met Shado en Oliver.[3] Met de hulp van Oliver wist hij weer vrij te komen en waren ze instaat om het plan van Fyers tegen te houden en hem en zijn team te doden.[4]

Kort daarna verschijnt er een schip in de baai bij Lian Yu en als het schip achter het bestaan van hen komt wordt het wrak van het vliegtuig gebombardeerd.[5] Wilson raakt hierbij hevig verbrand aan een kant van zijn gezicht en wordt daarop verpleegd door Shado.[6] Het tweetal was vervolgens in staat om Oliver uit de handen van Anthony Ivo te bevrijden.[7] Hij was toch ernstiger gewond dan aanvankelijk gedacht en toen ze bij de onderzeeër waren injecteerde Shado hem met het mirakuru.[8] Na een tijdje kwam hij bij en wegens de dood van Shado doodde hij een paar man van Ivo en ontdekte daarmee zijn nieuwe krachten.[9]

Wraak op Oliver Queen Edit

In 2014 kwam Slade Wilson naar Star City om wraak te nemen op Oliver Queen. Hij stuurde Sebastian Blood aan in diens werkzaamheden in de stad en tegen Oliver.[10]

Bronnen en referenties Edit