Wikia

The Odyssey is de veertiende aflevering van het eerste seizoen van Arrow. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 13 februari 2013.

Plot Edit

Heden Edit

Oliver Queen brengt als The Hood een bezoek aan zijn moeder en ondervraagt hij over de Undertaking, maar hij wordt overrompeld door haar als ze een pistool pakt. Toch wist hij bloedend te ontkomen en de auto van Felicity Smoak te bereiken. Hij vertrouwt haar en zij brengt hem naar de Arrowcave waar John Diggle is.

Gezamenlijk behandelen ze de wond die Oliver heeft opgelopen. Eventjes stopt zijn hart, maar ze weten hem te reanimeren. Uiteindelijk komt hij bij en Felicity zegt aan hem toe dat zij hem zou helpen om Walter te vinden.

Vijf jaar geleden Edit

Oliver oefent volop met Slade Wilson om enkele gevechtstechnieken te leren. Daarnaast nemen ze de plannen door om de landingsbaan op het eiland in te nemen. De volgende dag vertrekken ze naar het kleien vliegveld voor hun weg van het eiland af. Als ze daar aankomen voeren ze hun plan uit. Slade is in staat om de soldaten op de grond uit te schakelen, alleen Oliver kent enige aarzeling.

In een vlaag van verstandsverbijstering belt hij naar Laurel en hangt algauw weer op. Als het vliegtuig contact met hen opneemt blijkt er in code te worden gesproken, maar Oliver weet deze te kraken.

Als hij hoort dat Slade Edward Fyers' leger wil laten bombarderen besluit hij dat hij Yao Fei wil bevrijden en gaat hij opzoek naar hem. Hij weet het kamp binnen te sluiten en Fei te vinden, maar hij wordt opnieuw gevangen genomen door Edward Fyers. Vervolgens krijgt hij de nodige klappen te verduren van Wintergreen.

Slade is echter achter hem aangekomen en gaat het gevecht met zijn voormalige kameraad aan en weet hem te doden. Samen met Oliver ontsnapt hij uit het kamp. Yao Fei krijgt van Fyers vijf minuten om met zijn gevangen dochter Shado te spreken.

Cast Edit

Sterrencast Edit

Gastcast Edit

Externe links Edit

Around Wikia's network

Random Wiki