Wikia

Trust But Verify is de elfde aflevering van het eerste seizoen van Arrow. De aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 23 januari 2013.

Plot Edit

Heden Edit

Als Oliver Queen het nieuws verneemt over een overval op een nachtelijk geldtransport besluit hij dat het een zaak voor The Hood is. Hij vindt uit dat er mogelijk een verband is met Amerikaanse militairen die in Afghanistan hebben gediend en Ted Gaynor blijkt de voormalige commandant van John Diggle te zijn.

Oliver brengt die avond een bezoek aan de Blackhawk Squad Protection Group, maar als hij Gaynor wil ondervragen kijkt hij in de loop van het pistool van Diggle. Hij besluit daarom te vertrekken. Hierdoor krijgt Diggle een baan bij Blackhawk waar hij de onschuld van Gaynor denkt te kunnnen bewijzen tegenover Oliver.

Ondertussen worstelt Tommy Merlyn met het telefoontje van zijn vader, maar Laurel Lance gaat akkoord met het gezamenlijk diner. Aan het einde van het diner probeert hij Tommy een document te laten tekenen en hij weigert dat te doen.

Thea Queen betrapte haar moeder tijdens een onderhoud met Malcolm Merlyn en brengt hiervan Oliver op de hoogte in de veronderstelling dat er iets speelt tussen de twee. Oliver is daar echter niet van overtuigd en deze brengt zijn moeder op de hoogte van deze veronderstellingen, maar hij hoort haar op een slimme manier uit.

Hij maakt weer gebruik van de kennis van Felicity Smoak om achter de inhoud van de USB te komen die hij van Gaynor heeft gestolen. Op de stick blijkt inderdaad info te staan dat Blackhawk de overvallen op de geldtransporten pleegde. Oliver weet op tijd te zijn en weet een volgende overval te voorkomen.

Op haar achttiende verjaardagsfeestje krijgt Thea van haar vriendinnen een zakje met de drug Vertigo. Vanwege dat ze getuige was van een ontmoeting tussen Moira en Malcolm raakt ze gefrustreerd en neemt ze toevlucht tot de druk en besluit ze uit rijden met haar nieuwe cabrio te gaan.

Diggle doet verder onderzoek bij Blackhawk naar de eventuele betrokkenheid bij de overvallen maar wordt gesnapt door Knox en Gaynor. Gaynor benadert hem om deel uit te maken van het overvalteam. Hij besluit mee te werken omdat ze zijn schoonzus Carly Diggle hebben ontvoerd.

Oliver had echter staan mee te luisteren via een microfoontje in de jas van Diggle en grijpt in als zijn vriend in moeilijkheden zit. Hij weet ook Gaynor uit te schakelen. Het tweetal praat vervolgens hun onderlinge problemen uit en gaan als vrienden weer verder.

Tijdens de autorit van Thea raakt de grip over het stuur kwijt en knalt ze tegen een boom aan.

Vijf jaar geleden Edit

Oliver weet een kampement van Edward Fyers' leger te bereiken en als hij een rit naar het oostelijke kamp krijgt aangeboden neemt hij deze aan. Edward Fyers duikt op dat moment op en besluit zelf mee te rijden. Hij wordt in het kampement echter ontmaskert door Fyers en ook gevangen gezet.

Cast Edit

Sterrencast Edit

Gastcast Edit

Externe links Edit

Around Wikia's network

Random Wiki