Wikia

Walter Steele is de huidige CFO van Starling National Bank. Daarvoor was hij CEO van Queen Consolidated en was hij de tweede echtgenoot van Moira Queen.

Biografie Edit

Huwelijk met Moira Queen Edit

Walter Steele was een naaste medewerker van Robert Queen bij Queen Consolidated. Na diens dood nam hij diens positie over en wist hij Moira Queen uit haar depressie te trekken.[1] Na verloop van tijd huwden ze ook met elkaar.[2]

Als CEO van Queen Consolidated was hij in de race voor de koop van Unidac Industries. Ondanks dat zijn concurrenten werden vermoord ging hij toch naar de veiling van het bedrijf toe waarbij Deadshot een poging ondernam om hem te vermoorden maar hier niet in slaagde. Walter wist echter wel het bedrijf te verkrijgen.[3] Nadat hij heeft getracht om The Queen's Gambit heimelijk te verplaatsen en zijn hoofdbeveiliging wordt gedood confronteert hij Moira met zijn bevindingen. Zij geeft toe, maar toch besluit Walter om vervolgens op zakenreis naar Melbourne te gaan.[4] Kort na de aanslag op Moira keerde hij terug naar Starling City.[5]

Na zijn terugkeer verdiepte Walter zich toch weer in Tempest en raakte hij in het bezit van een kopie van de Lijst. Hij vertrouwde alleen Felicity Smoak met zijn zoektocht.[6] Door deze bemoeienis wordt hij vervolgens ontvoerd in opdracht van Malcolm Merlyn.[7] Na enige tijd wist The Hood achter de locatie te komen waar hij werd vastgehouden en werd Walter door hem bevrijd.[8] Vervolgens besluit hij van het geen wat er is voorgevallen om van Moira te scheiden.[9]

Bronnen en referenties Edit

Around Wikia's network

Random Wiki